Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

Λεφτά για τον δρόμο Παχειά Άμμος – Σητεία

Από τον κ.Κώστα Μπριλάκι πήραμε την παρακάτω επιστολή για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης:
Προς την Εφημερίδα “ΠΑΤΡΙΣ”
“Πολύ σωστά δήλωσε ο κ. Καλογερής ότι όταν λέμε ΒΟΑΚ εννοούμε από Καστέλλι μέχρι Σητεία. Εδώ όμως χρειάζεται μια ουσιώδης διευκρίνιση. Όταν τα λεφτά δεν επαρκούν ο νομός Λασιθίου θα μείνει μπουκάλα; Θα μείνει χωρίς δρόμο, επειδή τα λεφτά φτάνουν μέχρι το Ηράκλειο και δεν επαρκούν για λίγο παραπέρα;
Οι δικαιολογίες σε αυτούς που χρωστούν και δεν θέλουν να πληρώσουν είναι συνήθως: “Δεν έχω”.
Γι’ αυτό ο θυμόσοφος Λαός έχει και μια παροιμία για την περίπτωση αυτή:
“Η ζωή εν τάφω, χρωστώ σου μα δεν τάχω.”
Και έβγαλαν και συνέχεια της παροιμίας:
“Και Αγγέλων στρατιαί, γιάντα του τά δωκες τροζέ”.

Το πιο σωστό είναι, κατά την άποψή μου να κατασκευασθεί δρόμος των 12 μ πλάτους μέχρι τη Σητεία και μετά να γίνει η διαπλάτυνση εκεί που ζητάνε τα κυκλοφοριακά στοιχεία, δηλαδή Χανιά -Ηράκλειο”, που η κυκλοφορία είναι αυξημένη. Και επιπλέον να ζητήσουν συγνώμη από το Λασίθι όλοι όσοι πέρασαν τα τελευταία σαράντα χρόνια από τη δημόσια διοίκηση και δεν φρόντισαν τη σωστή σειρά στις προτεραιότητες κατασκευής των δρόμων, με αποτέλεσμα ο νομός να χάσει ανάπτυξη.
στον δρόμο  Παχειά Άμμος – Σητεία
Όχι μόνο δεν έγινε ο δρόμος των 12μ στο Λασίθι, ενώ στους άλλους νομούς έχει τελειώσει, αλλά ούτε η μελέτη δεν έγινε. Φθάσαμε δηλαδή στο 2017 και όλοι οι νομοί έχουν κατασκευασμένο δρόμο πλάτους 12μ εκτός από το 70% του νομού Λασιθίου που ούτε δρόμο έχει ούτε μελέτη. Και τώρα λένε πάλι ότι θα κάνουμε και στο Λασίθι, μόνο αν φθάσουν τα λεφτά. Και δεν εξαγγέλλουν τουλάχιστον τη μελέτη, ώστε να υπάρχει ωριμότητα για δημοπράτηση του έργου και να μπορεί να γίνει η ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης αν βρεθεί βέβαια ευκαιρία.
Όμως χωρίς μελέτη, και ευκαιρία να βρεθεί το έργο δεν εντάσσεται, γιατί ο χρόνος ωρίμανσης ενός έργου (για την εκπόνηση μελετών και έγκριση περιβαλλοντικών και άδειες από Αρχαιολογία και σύνταξη Κτηματολογίων κ.λ.π.), είναι μερικά χρόνια και η ευκαιρία χάνεται. Εδώ δεν στέκει η δικαιολογία “δεν υπάρχουν λεφτά, ούτε για τις μελέτες στο Λασίθι, γιατί η μελέτη ενός έργου έχει πάντοτε κόστος υποπολλαπλάσιο από το κόστος κατασκευής του έργου.
Αφού ξεκινάνε και κατασκευάζουν δρόμο από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο, δαπάνης εκατοντάδων εκατομμυρίων, μπορούν να δώσουν ολίγα εκατομμύρια (λιγότερα και από 5 εκατομμύρια) για να γίνει τουλάχιστον η μελέτη του δρόμου των 12μ μέχρι τη Σητεία. Έτσι το έργο θα είναι ώριμο για δημοπράτηση και ευκαιρίας δοθείσης θα ενταχθεί κάποτε σε κάποιο πρόγραμμα για δημοπράτηση. Αλλιώς και ευκαιρίες να βρεθούν θα πάνε χαμένες και δεν θα ενταχθεί ποτέ σε κανένα πρόγραμμα χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ κ.λ.π.), αφού δεν θα υπάρχουν μελέτες και εγκρίσεις, δηλαδή έργο ώριμο προς δημοπράτηση.
Επομένως πρέπει να αναγκασθεί η πολιτική εξουσία να αφήσει τις δικαιολογίες τύπου “Λεφτά δεν υπάρχουν για το δρόμο πλάτους 12μ για το Λασίθι” και να γίνει τουλάχιστον η μελέτη του δρόμου αυτού μέχρι τη Σητεία, ώστε να μπορεί και το τμήμα αυτό του ΒΟΑΚ Παχειά Άμμος -Σητεία να πάρει σειρά προτεραιότητος για κατασκευή όταν θα υπάρχουν λεφτά.
Μπριλάκις Κων/νος”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου